The 2016 Programme The Participants & «What they say about it» The Benefits The Extra Zing The Experts

The English – German – French Digital Cinema Glossary

Sound — Recording Ton — Aufnahme Son — Enregistrement
Bit rate Bit rate Débit binaire
Camera microphone Kameramikro Micro caméra
DMS — 3 tracks DMS (Ms front, MS back – 3-spurig) DMS (MS avant, MS arrière — sur 3 pistes)
Equalizing Equalizing Egalisation
Guide track Führungston Son témoin
HF microphone (wireless microphone) Funkmikrofon Micro HF
Mixdown Mixdown / Abmischung Mixdown
Modulation Aussteuerung Modulation
Mono File Mono File Fichier mono (un fichier par piste pour chaque prise)
Multitrack Multitrack Multipiste
Poly File Poly File Fichier poly (toutes les pistes d’une prise dans un seul fichier)
RTC (Real Time Counter) RTC (Real Time Counter) RTC (date et heure)
Sampling frequence Samplingfrequenz Fréquence d’échantillonnage
Separate soundtrack Separat aufgezeichneten Ton Son séparé (enregistré sur un support autre que celui de l’image)
Sound file Tonfile Fichier son
Sound level Lautstärke Niveau sonore
Sound report Ton Rapport Rapport son
Sound transmission Ton Übertragung Transmission du son
Soundmix / Re-recording Mischung Mixage
Synchro point Synchron (sync) Punkte Points de synchro
Tape width Bandbreite Largeur de bande
TC / Time Code TC / Time Code TC / Time Code
Track Spur Piste
The Links The Partners Applying for Digital Production Challenge II 2016 Making-of 2015 Making-of 2014 Making-of 2013 Making-of 2012 Making-of 2011 Making-of 2010 Making-of 2009 Contact